מצאתי לנכון להתייחס לידיעה שפורסמה בסוף השבוע שבה ".. Facebook אוספת יותר מידע ממשטרים אפלים.
יצירת פרופיל ברשת חברתית מעלה לא פעם שאלה מהו המידע האישי שאנו מעונינים לחשוף על עצמנו? כמו בכל מערכת יחסים, מתחיל שלב הגישוש אח"כ נוצר האמון ומשם מערכת יחסים מתפתחת בהתאם לקשר שנוצר.
כל אדם סביר והגיוני המודע למציאות בה אנו חיים, יודע שGoogle, ו- YouTube ו- Twitter קמו במטרה לחלוק ולשתף מידע וידע. על כל משתמש מוטלת האחריות האישית לדעת איזה מידע הוא מעוניין לחשוף בדיוק כמו במערכות יחסים לא מקוונות.
חשוב ליצור הבחנה בין בעלי פרופיל עסקי לבעלי פרופיל אישי.
פרופיל עסקי
הרשתות החברתיות הן פלטפורמה לחיזוק מותג, לקידום עסקים. כמו בכל אמצעי לקידום עסקים, גם כאן יש ללמוד איזה מערכת יחסים רצוי וכדאי לטפח עם הגולשים.
בעלי פרופיל עסקי מודעים לכל פיסת מידע אותו הם חולקים, לעיתים פעילות מכוונת זאת נועדה לאותת למתחרים על נוכחות, התפתחות ועל אפשרות לשיתוף פעולה.
פרופיל אישי
המציאות בה אנו חיים מלמדת אותנו שאנו חייבים להיות מעודכנים ורלוונטיים באופן בלתי פוסק. להמנע באופן מוחלט היא חלופה לא נכונה. כמו כל דבר בחיים, גם כאן צריך ללמוד ולקבוע מינונים.
הרצון להיות פעיל ברשת חברתית, והבאזז שנוצר סביב הפלטפורמה החדשה, גורם להתנהלות בוסרית שעם הזמן לומדים להכיר את כללי ההתנהלות ברשת ופועל יוצא מכך, מתנהלים באופן מרוסן יותר.
כל בעל פרופיל אישי חייב לפעול מתוך ידיעה שכל מידע אישי הופך למידע ציבורי. כאשר יוצאים מנקודת הנחה זאת, קל יותר להיות מודעים לאחריות האישית שפרסום מידע.
חשוב שתחלקו מידע אך ורק שלכם. אם ברצונכם לשתף תמונות, סרטים של חבריכם בקשו את הסכמתם.
הורים, לפני שאתם מעלים תמונות מטיול משפחתי, מאירועים שונים, חשבו האם הדבר עלול לפגוע בפרטיות ילדכם שלא הביעו את הסכמתם לעניין. תופעת ילדי YouTube , דוגמני Facebook לא תמיד מקובלת עליהם.
טיפ קטן לסיום – לא כל דבר צריך לשתף. מסתורין יוצר לא פחות ענין משיתוף יישמו את עיקרון less is more.
שלכם key-word
keyword-sem